0
مجموع:0 ریال
25 مرداد 1399

خواص و فواید مروارید

خواص و فواید مروارید

استفاده از زیور آلات از ایام قدیم تا به امروز همچنان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده، در این میان افزودن سنگ‌ها و گوهرهای قیمتی به طلاجات، زیبایی آن را  چند برابر کرده است. سنگ‌‎های قیمتی علاوه بر زیبایی چشم نوازی که دارند دارای خواص درمانی فوق العاده‌ای نیز هستند که همین امر سبب شده تا جواهرات طرفداران فراوانی پیدا کند. در این مقاله می‌خواهیم خواص و فواید مروارید را بررسی کنیم.

از سنگ های قیمتی می‌توان به الماس، زمرد، یاقوت و … اشاره کرد که جزو کانی‌هایی هستند که از معادل و دل سنگ‌ها استخراج می‌شوند ولی در این میان گوهر دیگری وجود دارد که بدون سیقل و تراش از زیبایی به نظیری برخوردار است که می‌توان در اعماق دریا به آن دست پیدا کرد.

مروارید به دلیل زیبایی بی همتایش در زمان‌های مختلف مورد توجه بوده و همواره گوهر گران‌بهایی در نظر افراد بوده است. مروارید علاوه بر زیبایی بی بدیلش همواره دارای خواص درمانی فوق‌العاده ای نیز هست که می‌تواند تاثیرات مثبتی را روی بدن ایجاد کند.

گذشتگان بر این باور بودند که همراه داشتن مروارید می‌تواند شما را از آینده‌ی شوم و نگونبختی در امان نگه دارد.که در این مورد می‌توانید در مقاله سنگ ماه تولد مطالعه کنید.

مشخصات ظاهری و مواد تشکیل دهنده‌ی مروارید

مروارید سنگ شفاف و براقی می‌باشد که معمولا به رنگ سفید، شرابی، خاکی، خاکستری مایل به سیاه، آبی و زرد در طبیعت یافت می‌شوند.

از لحاظ ظاهری مرواریدها شبیه کره هستند اما به شکل‌های گلابی، هلی، دکمه و حتی شکل‌های نامنظم هم می‌توان یافت. از لحاظ اندازه هم در اندازه‌های مختلف در طبیعت دیده می‌شوند، بزرگ‌ترین مروارید جهان تا به امروز دارای قطر ١٣ سانتی‌متر و وزن ٣٧.٦ کیلوگرم بوده.

ترکیبات مروارید حدود ۹۰ درصد کربنات کلسیم و ۱۰ درصد آب و مواد آلی شامل می‌شود. و درجه سختی و استحکام مروارید ۲/۵ تا ۳/۵ است . کیفیت و دوام مروارید بستگی به درشتی و گرد بودن آن دارد. و رنگ مروارید هر چه روشن‌تر باشد کیفیت بالاتری دارد.

طریقه‌ی تولید مروارید

مروارید معمولا در بدن نرم تنانی چون صدف ایجاد می‌شوند. زمانی که یک شی خارجی وارد بدن آن‌ها می‌شود، این موجودات شروع به ترشحات می‌کنند تا آن شی را از بدن خود دفع کنند که این ترشحات در نهایت تبدیل به مروارید می‌شود. البته به دلیل آلودگی دریا و صید بیش از حد مروارید از مقدار طبیعی آن کاهش یافته و بیشتر مروارید‌های موجود در بازار از نوع پرورشی هستند.

خواص درمانی

به طورکلی مروارید برای درمان بسیاری از بیماری‌های داخلی و ناراحتی‌های فکری و روحی مفید است. برخی از مهم‌ترین خواص درمانی مروارید عبارتند از:

در سنگ درمانی از مروارید برای درمان بیماری‌های معده، قلب، جگر، جنون، بواسیر و یرقان استفاده می‌شود. استفاده از مروارید برای بیماری‌های دستگاه مجاری ادارار و کلیه مفید است و به دفع سنگ کلیه کمک می‌کند. استفاده از مروارید برای درمان خارش‌های درونی مفید است، همچنین این سنگ زیبا برای درمان جوش، کورک و حساسیت پوستی بسیار موثر است. از مروارید برای معالجه استفراغ، بوی بد دهان و سر درد در طب سنتی استفاده می‌شود. همراه داشتن مروارید جهت درمان بیماری‌های گواتر و غده‎های چربی مفید است.

و همینطور برخی از افراد بر این باورند که این سنگ از بعد معنوی نیز تاثیرات مثبتی روی انسان دارد. برای مثال می‌تواند برای صاحب خود خوش شانسی بیاورد و لطافت قلب و روح را افزایش دهد. استفاده از مروارید به آدمی صبر و اراده می‌دهد. همراه داشتن مروارید غم و اندوه را دور می‌کند.

گالری طلا و جواهر اونیکست

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
برگشت به بالا
Scan via WeChat App to follow Graff