0
مجموع:0 ریال
06 آذر 1399

خواص درمانی سنگ زمرد

خواص درمانی زمرد

برخی بر این معتقدند که کانی‌های موجود بر روی زمین در شرایطی که ایجاد می‌شوند همراه خود نیرو و انرژی را همراه دارند که صاحبان خود را تحت تاثیر این نیرو قرار می‌دهند. از خواص درمانی تا خواص معنوی که بر روی روح نیز اثر مثبت دارد تا ساخت داروهای خانگی برای برطرف کردن برخی از بیماری‌ها از جمله فوایدی است که برای تسکین بیماری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد که برخی از آن‌ها نیز اثبات شده است. این کانی‎‌ها به دلالیل شرایط سختی که در آن پدید می‌آیند پروسه ی چند ساله‌ای را برای تشکیل شدن طی می‌کنند و به همین دلیل کمیاب و گرانقیمت هستند. نام یکی از این کانی‌هایی که در این مقاله قصد داریم به آن بپردازیم، زمرد نام دارد که دارای ارزش بسیار بالاییست.

خصوصیات زمرد

اگر بخواهیم در مورد ریشه‌ی نام این کانی بی‌نظیر صحبت کنیم به کلمه‌ی یونانی اسماراگدوس می‌رسیم که معنی آن سبز و مشتق شده از کلمه‌ی امرالد است.

خواص درمانی زمرد

طی بررسی‌های صورت گرفته زمرد طبعی سرد و خشک دارد. ثبات رنگ این سنگ به قدری بالاست که در صورت تابش نور نیز تغییری در آن احساس نخواهید کرد و برعکس کانی‌های دیگر که وجود ناخالصی در آن ها باعث عیب و کاهش قیمت می‌شود نیست. درصورت نبود این ناخالصی‌ها رنگ زمرد مات می‌شود. درواقع وجود این ناخالصی‌ها، تَرَکها، و حباب‌های هوا می‌تواند نشانه‌هایی باشد برای تشخیص زمرد اصل از بدل.

مرغوب‌ترین زمردها، بلورهایی با رنگ سبز سیر هستند که حتی در صورت دارا بودن ناخالصی فراوان، باز هم از بلورهای زمرد پاک و شفاف اما با رنگ روشن گران‌بهاترند.

خواص و فواید زمرد

خواص درمانی زمرد

بر اساس باورها، زمرد سنگی بسیار پرانرژی است. این سنگ دارای خواص درمانی فراوانی است به طوری که همراه داشتن آن می‌تواند شما را از مبتلا شدن به بیماری صرع در امان نگه دارد. نقل شده است که در گذشته نیز پادشاهان برای اینکه فزندشان دچار این بیماری نشود سنگ زمردی بر گردن آن‌ها می‌آویختند.

یکی دیگر از خواص درمانی این سنگ بهبود بیماری پارکینسون است. زیرا این سنگ باعث برقراری تعادل در سیستم عصبی شده و علاوه بر آن می‌تواند دردهای عصبی را نیز کاهش دهد. آویختن زمرد بر گردن و هم چنین گذاشتن آن بر چاکرای قلب در درمان گرفتگی رگ‌ها و بیماری‌های خونی و نیز درمان ضعف عضلات قلبی و تپش قلب و تقویت آن، بسیار مفید است.

از دیگر خواص زمرد که بسیار به آن اشاره شده، مفید بودن آن برای دستگاه گوارش است. گذاشتن آن بر روی چاکرای خورشیدی، مجاری کیسه صفرا را پاک و فعال می‌کند و سبب تقویت معده و درمان زخم معده می‌شود.

از دیگر فواید آن می‌توان به جلوگیری از خونریزی داخلی اشاره کرد. باعث افزایش نور چشم شده و آب زمرد بیماری‌های چشمی را بهبود می‌بخشد. باعث کاهش درد زایمان نیز از دیگر فواید این سنگ ارزشمند است.

قرار دادن این سنگ قیمتی روی نواحی دردناک و ماساژ با این سنگ، مخصوصا برای درمان دردهای نواحی ستون فقرات و عضلات نیز می‌تواند باعث بهبود آن شود.

خاصیت آرام بخشی و انرژی بخشی این سنگ نیز در نوع خود بی‌نظیر است و همراه داشتن آن می‌تواند اثری همچون داروی آرامبخش برای دردهای موجود در بدن داشته باشد.

گالری طلا و جواهر اونیکست

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
برگشت به بالا
Scan via WeChat App to follow Graff