0
مجموع:0 ریال
16 مرداد 1399

از ارزش یاقوت کبود چه می‌دانید؟

از ارزش یاقوت کبود چه می‌دانید؟

در همین ابتدای مطلب تحت عنوان از ارزش یاقوت کبود چه می‌دانید، بایستی عنوان کرد که یاقوت جزو سنگ‌های معدنی گران بهایی است که دارای رنگ مختلفی از جمله، زرد، سرخ، کبود و سبز آن در دنیای جواهرات است. البته در این مقاله قرار است بیشتر در خصوص این سنگ با ارزش با شما هم صحبت شویم. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد سنگ قمیتی و کمیابی همچون یاقوت های کبود تا آخر مقاله با ما همراه شوید.

 یاقوت کبود چه رنگی است؟

به طور کلی سنگ با ارزشی چون یاقوت در انواع مختلفی از جمله یاقوت کبود بعد از الماس و زمرد در رتبه سوم گران قمیت‌ترین سنگ‌ها قرار دارد. از سویی، یاقوت کبود را در برخی منابع و گفتگوها آن را سفایر می‌نامند. دلیل این که یاقوت به ویژه یاقوت کبودی رنگ طرفداران خاص خود را جذب خود کرده، داشتن تنوع رنگی است. در جهان رنگ ها، می‌توان رنگ آّبی را برای آن در نظر گرفت، منتها همین رنگ آبی می‌تواند به زیرمجموعه‌هایی تفکیک شود که رنگ هایی چون، آبی بنفش، آبی شیری، آبی جوهری، آبی سبز را شامل می‌شود.

معروفت‌ترین یاقوت کبود دنیا

در میان یاقوت های متعدد و متنوعی که در بازار  طلا و جواهرات موجود است، هستند چند نوع یاقوت کبود که خود را سایر یاقوت ها جدا کرده‌اند. شاید مشتاق باشید بدانید کدام سفایر هستند که جزو معرف‌ترین یاقوت های کبود دنیا نام گرفته‌اند. به جهت آن که سنگ ها و بلورهایی چون سفایر نادر و کمیاب هستند، وقتی هم کشف می‌شوند نام های منحصر به فردی به خود می‌گیرند. در دنباله مطلب برایتان تیتر وار آن‌ها را نام می‌بریم.

  • یاقوت ستاره هند
  • ستاره نیمه شب
  • ستاره آسیا
  • سفایر ادوارد
  • سفایر استوارت

یاقوت کبود و معادن آن

در این بخش در نظر داریم به صورت مختصر در مورد مهم‌ترین معادن یاقوت کبود که در کشورهایی همچون تایلند، ماداگاسکار، سریلانکا، کشمیر هند و … که لابلای رسوبات سنگ‌های اولیه پنهان شده است را برایتان شرح دهیم:

معادن تایلند: در کشور تایلند  دو معدن معروف سفایر وجود دارد که در این سنگ‌ها  رگه‌هایی چون سنگ بازالت را می‌توان به خوبی در آن مشاهده کرد.

معادن هند: به نظر می‌رسد سفایر و انواع آن را آن هم با کیفیت مرغوب بتوان در مکان‌هایی همچون کشمیر هند پیدا کرد.

معادن ماداکاسگار: یاقوت کبود در ماداکاسگار به عنوان پایتخت این سنگ قیمتی همیشه زبان زد بوده و هست.

چگونگی استخراج یاقوت کبود

شاید باورتان نشود، منتها استخراج یاقوت کبود از مواد رسوبی که از تخریب های سنگ‌های مادری اولیه شکل گرفته است ایجاد می‌گردد. این تخریب می‌تواند شامل گرما، نور خورشید و حتی سرما هم باشد). با این وجود، از سنگ‌های مادری اولیه کمترین استفاده و بهره را می‌برند. جالب است بدانید نحوه استخراج سنگ های بلوری همچون سفایر به شکلی است که با شستن شن و ماسه رس قابل تفکیک است. در این لحظه به مرحله‌ای می‌رسیم که در آن نهایت به کمک دست می‌توان جداسازی نهایی این سنگ قیمتی را انجام داد.

در پایان اونیکست امیدوار است با ارائه مقالاتی در خصوص طلا و جواهرات کمک شایانی در شناخت انواع سنگ های قیمتی همچون یاقوت کبود کرده باشد.

گالری طلا و جواهر اونیکست

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
برگشت به بالا
Scan via WeChat App to follow Graff